Lukenewberry

万物无过去,也无将来,只存在本质和当下。

Forbidden Colours - 坂本龍一

“Merry Christmas Mr Lawrence”

这首歌貌似挺适合盾冬,evanstan也可以听听,有种来世今生的感觉

以下:

The wounds on your hands never seem to heal

面对着你手上难以愈合的伤痕

I thought all I needed was to believe

我曾以为我唯一需要的是去相信你


Here am I , a lifetime away from you

然而我在这里,与你相隔一生一世的距离

The blood of Christ , or the beat of my heart

信仰之血,或灵魂的呻吟

My love wears forbidden colours

我沉溺于禁色之爱中

My life believes

使我一生都相信你


Senseless years thunder by

懵懂的年华飞速逝去

Millons are willing to give their lives for you

如今万千人甘愿为你奉献生命

Does nothing live on

而你却再没有寄托

Learning to cope with feeling aroused in me

当我终究学会克制心中涌出的感情

My hands in the soil, buried inside of myself

将一切藏在土里,将自己掩埋

My love wears forbidden colours

我却仍旧沉溺于禁色之爱中

My life believes in you once again

使我再次用一世去相信你


I 'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me

即使轮回转生我也一直无法摆脱疑虑

Try to show unquestioning faith in everything

试着对所有事表现出虔诚的信念

Here am I , a lifetime away from you

然而我在这里,与你相隔一生一世的距离

The blood of Christ , or a change of  heart

信仰之血,或是心的蜕变

My love wears forbidden colours

我沉溺于禁色之爱中

My life believes

使我一生都相信你

My love wears forbidden colours

我仍旧沉溺于禁色之爱中

My life believes in you once again

使我再次用一世去相信你

歌词借鉴(网易云音乐:不哥)









评论 ( 2 )
热度 ( 26 )

© Lukenewberry | Powered by LOFTER